Brev:
Frokost
15. marts 2012
Alder:
2 år, 4 mdr.
Frokost
Kær Helen,
Tak for dit seneste svar. Det gav mig ro på i forhold til hjemkomst-senge-situationen :)
Jeg har et kort spørgsmål omkring S's frokostvaner. Han får en stor portion grød omkring kl. 8 og derefter ikke noget at spise før frokosten. Man skulle derfor tro, at han var sulten kl. 11.30, det er jeg hvert fald :)
Jeg plejer at lave en halv rugbrød med pålæg, nogle agurkestykker, peberstænger, optøede majs og ærter, nogle gange æg eller pasta til, afhængig af hvad vi har i køleskabet. Ikke en ret stor portion. Måske ikke så stor variation, jeg er ikke selv vant til at variere min frokost specielt meget.
Sagen er, at han er frygtelig lang tid om at spise sin frokost. Der er ingen legesager på bordet eller lignende, der kan distrahere. Han snakker, piller i maden, stabler det og tager en gang imellem en bid. Det er en rimeligt langtrukken affære, og jeg tænkte, om det er ok at sætte en tidsbegrænsning på, hvor langt tid det måltid må tage? Han er vel ikke særligt sulten, når han ikke bare spiser sin mad. Er der andet, jeg kan gøre for at gøre frokostmåltidet lidt hyggere end at jeg hele tiden siger "spis nu", "ikke lege med maden" osv.?
Med venlig hilsen
Mette